ایده های هنری

آموزش بافت دایره و حلقه جادویی در قلاب بافی

ideahonari | سه شنبه, ۲۹ دی ۱۳۹۴، ۰۴:۱۵ ب.ظ



آموزش بافت دایره قلاب بافی با زنجیر زدن

برای بافت دایره به هر روشی که باشه باید یک حلقه ایجاد کنیم و داحل اون حلقه پایه مورد نظرمون (پایه کوتاه، پایه ساده یا پایه بلند و بیشتر) رو به تعداد مورد نیاز بزنیم. مدل ایجاد این حلقه ای که گفتم متفاوته. در روش زنجیر زدن به این صورته که ابتدا با توجه به اینکه قراره چندتا پایه در حلقه بزنیم تعدادی زنجیر میزنیم تا حلقه ای ایجاد کنیم. معمولا به دلیل اینکه وسط کار سوراخ نباشه تعداد زنجیر ها رو خیلی کم میزنن. مثلا اگر حدود 10-12 تا پایه بخواید بزنید، 4 زنجیر کافیه.



به تعداد کم و مورد نیاز زنجیر میزنیم


بعد از اینکه زنجیر ها رو زدیم، همونظور که آخرین زنجیر در قلاب هست، قلاب رو از زنجیر اول رد میکنیم و زنجیر جدیدی رد میکنیم تا حلقه ای تشکیل بشه. 



آخرین زنجیر و اولین زنجیر رو با هم در قلاب میگیریم و دو زنجیر میزنیم


به این ترتیب در وسط زنجیر ها حلقه ای داریم که بقیه کار هامون رو با این حلقه پیش میبریم. حالا با توجه به اینکه میخوایم پایه ساده بزنیم یا پایه بلند، دو یا سه زنجیر میزنیم (در اینجا پایه بلند زده و ابتدا سه زنجیر زده و شروع کرده) و از حلقه رد میکنیم و پایه مورد نظرمون رو میبافیم. بافت پایه ساده یا پایه بلندمون رو ادامه میدیم تا حلقه پر شه و یا در نقشه تعداد مشخصی پایه تعیین شده باشه.




بافت بعدی رو پایه ساده میزنیم و از دایره ایجاد شده رد میکنیم

وقتی هم که حلقه پر شد و دایره کامل شد، آخرین دونه ای که داخل قلاب هست رو به همراه زنجیر دوم ابتدایی از قلاب رد میکنیم و زنجیر جدیدی میزنیم تا دانه ها به هم متصل شن.


آموزش حلقه جادویی در قلاب بافی
حلقه جادویی فرقش با روش بالا اینه که نیازی نیست از ابتدا زنجیر بزنیم و تمام پایه ها رو در یک حلقه قابل انعطاف میبافیم که میتونه کوچیک یا بزرگ بشه. و در انتها کاملا میکشیم تا حلقه تنگ بشه و اندازه مورد نیازمون رو تامین میکنه.


نخ رو دو دور دور انگشت میپیچیم

مثل شکل بالا ابتدا دو دور نخ رو دور انگشت میپیچیم (طوری که حدود 10 سانت اضافه نخ آویزان باشه) و قلاب رو رد میکنیم تا نخ انتهایی رو بگیریم و بیرون بکشیم. 


قلاب رو از نخ ها رد کرده و آخرین نخ رو بیرون میکشیم

با نخی که دور قلاب هست و نخی که به کلاف وصله زنجیری میزنیم. زنجیر زدن رو به تعداد 3 تا ادامه میدیم تا بتونیم در ادامه پایه بلند ببافیم.



با حلقه ایجاد شده دو یا سه زنجیر میزنیم و بافت پایه رو شروع میکنیم.

بافت پایه بلند رو شروع میکنیم و هر بار از داخل حلقه رد میکنیم. به تعدادی که در نقشه هست یا در الگو گفته شده پایه میبافیم.وقتی که بافت پایه تمام شد (شکل 7) انتهای نخ رو که حدود 10 سانت اضافه گذاشته بودیم میکشیم تا محکم بشه و حلقه مرکزی بسته بشه (شکل 8).



بافت پایه بلند رو به تعداد مورد نیاز ادامه میدیم تا دایره ای تشکیل شه و نخ انتهای حلقه رو میکشیم تا محکم شه و حلقه مرکزی بسته شه.

بعد هم انتهای کار رو به ابتدای کار وصل میکنیم و زنجیر میزنیم تا آماده بافت رج بعدی بشه.




نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی