ایده های هنری

رنگ کردن پارچه ساده به رنگهای ابر و بادی

ideahonari | يكشنبه, ۲۷ دی ۱۳۹۴، ۱۲:۱۴ ب.ظ




چه چیزهایی لازم دارم؟

رنگ پارچه (ما از بسته ی Tie-Dye استفاده کردیم که دارای رنگ و دستکش و ریسمان یا کش هم هست، اما شما می توانید از رنگ پارچه ی موجود در بازار استفاده کنید و وسایل کنار آن را تهیه کنید.)

تی شرت نخی (ما از تی شرت سفید استفاده کردیم، اما شما می توانید از هر رنگ ملایم و روشن دیگری که خواستید استفاده کنید.)



روش رنگ آمیزی پارچه

یکی از جالب ترین بخش های این کار این است که بسته به اینکه تی شرت را چگونه بسته اید، بافت و ترکیب رنگ متفاوتی دریافت می کنید. من عاشق سورپرایز ترکیب شدن رنگها بعد از رنگ آمیزی هستم. وقتی نقش خود را انتخاب کردید، تی شرت را به روش دلخواهتان بپیچید و با ریسمان یا کش لاستیکی خوب ببندید، و داخل نایلون مرطوب نگه دارید. به کمک بسته ی تای – دای این کار بسیار راحت انجام پذیر خواهد بود. تنها کاری که باید انجام دهید ترکیب کدن رنگ داخل تیوپ با آب است و سپس فشار دادن رنگ روی پارچه. با کار کردن داخل سینک می تواند دست تان برای رنگ آمیزی آزاد تر باشد.


حال شما اجازه می دهید رنگها در جای خود بنشینند. حدود 6-8 ساعت زمان بدهید تا فعال ترین رنگها هم در جای خود بنشینند. اگر می خواهید تم رنگها حالت آب رنگی داشته باشند، 30دقیقه برای جابجایی رنگها کافیست. به شدت رنگ مورد نظرتان که رسیدید، باندها را باز کنید و رنگهای باقی مانده را آب کشی کنید، و پهن کنید تا خشک شود. آفتاب گرم ظهر یا گرمای ماشین خشک کن برای این کار مناسب است تا گرما باعث تثبیت رنگ شود.





ممکن است این کیت رنگ را پیدا نکنید، اما رنگهای پارچه با مارک های Pebeo یا Deco  که پایه آب (یعنی با آب رقیق می شوند) هستند که می توانید داخل ظرف قیف دار (مانند ظرف رنگ مو) بریزید و طبق دستور کار عمل کنید.  




نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی