ایده های هنری

کیف دستی چرم + کتان

ideahonari | شنبه, ۱۲ دی ۱۳۹۴، ۰۳:۱۲ ب.ظ


وسایل لازم برای دوخت کیف دستی

چرم

پارچه ی کتان نقش دار

پارچه آستری تک رنگ

پارچه آستری نقش دار

زیپ 45 سانتی متری

قیچی – چرخ خیاطی



روش دوخت کیف دستی

ابتدا با برش زدن پارچه و چرم برای کیف دستی شروع کنید. شما دو تکه 18 * 40 سانتی متری چرم، و دو تکه پارچه نقش دار 14 * 38 سانتی متر احتیاج دارید. دو تکه از پارچه آستری در ابعاد 28 * 38 سانتی متر هم برای داخل کیف برش بزنید. اگر می خواهید کیف دستی تان محکم تر و به قولی “قوام دار” باشد، می توانید پشت پارچه ی نقش دار را یک لایی نازک بگذارید و با اتو آن را به پارچه وصل کنید.



یک تکه چرم و پارچه ی نقش دار را از طول کنار هم قرار دهید و وسط به وسط ، از پشت کار لبه ها را بدوزید (تصویر 3) علت اینکه چرم کمی از پارچه عریض تر است این است که با صاف ماندن چرم، پارچه خود به خود صاف می ماند. با این کار وقتی ساختن کیف تمام شود، لبه های کار با عرض یکسان خواهند بود. دقت کنید که تمام خط های پارچه و دوخت ها صاف و متقارن باشد. همین کار را با دو تکه ی چرم و پارچه ی نقش دار بعدی هم انجام دهید، سپس دو تکه ی دوخته شده را پشت به پشت هم بگذارید و بدوزید. یعنی روی پارچه داخل کار قرار بگیرد و شما خط پایین و سمت چپ و راست کیف را می دوزید و قسمت بالایی آن را باز میگذارید. بعد از دوختن، کیف را به رو برگردانید. 



حال نوبت آستر کیف است. دو تکه آستری را باید به هم بدوزید. پارچه ی نقش دار ِ آستر باید داخل آستری قرار بگیرد. مانند تصویر توجه داشته باشید یک گوشه هفت سانتی در قسمت پایین کیف برای برگرداندن آستر قرار دهید. دو تا دور آستری ها را بدوزید. حالا لبه های زیپ را داخل دو لبه ی آستر ساده و طرحدار کوک بزنید، به طوری که آستری ساده بیرون باشد و آستری طرحدار داخل و لبه ی زیپ جای اشتراک این دو باشد. (تصویر 8 و 9) دقت کنید زیپ به سمت بالا باشد. دقت کنید ابتدا و انتهای لبه ی زیپ داخل کار قرار گیرد تا زشت دیده نشود. حال آستر را از آن گوشه ی باز مانده برگردانید تا دوختها داخل کار قرار گیرند و  بعد آن گوشه را بدوزید.



نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی